Vinter/Vår

Vinter/Vår

måndag 7 november 2011

Kladdkakans dag

Ingen har väl missat att det är kladdkakans dag idag? Tänkte väl det! Man kan ju nästan känna en kladdig chokladdoft bara man går utanför dörren. Eller inte! Jag har faktiskt inte heller bakat någon kladdkaka idag. Var sugen då jag ska till jobbet i morgon på besök och kände att jag ville ta med mig något till kaffet. Men jag valde att baka något annat istället.
 

Tänkte bjuda er på några tips på kladdkakor om ni nu tänker baka:

Mississippi Mud Pie
Kladdkaka med vit choklad
Chokladkladdkaka med valnötter
Vit kladdkaka med saffran
Kokoskladdkaka

En klick grädde är ett måste till en kladdkaka
Kladdkaka går ju variera i oändlighet och är ju en av de enklaste kakorna att baka. Har du någon favoritkladdkaka? Har du ätit eller bakat kladdkaka idag?

10 kommentarer:

Mårtenssons kök sa...

Så det var idag det... vilken tur vi har att det finns vars en minibit kvar från lördagens chokladchock:)
den vita varianten med saffran och kokosvarianten låter väldigt spännande, ska kollas in!

Tant Gul sa...

ja som sagt, ännu en sån där dag som jag borde känna till och som jag då har missat..Gott är det i alla fall..:-)

Millas Hälsoblogg sa...

Nämnde det till dottern och hon började baka på en gång. Gott gott

Amy's piece of cake sa...

Har missat kladdkakans dag, men jag får helt enkelt ta igen det till helgen!
Missisippi mud pie har länge stått på min to-do-lista... så jag får snart ta o baka den nu ;)

Kim sa...

Ha ha vad dålig jag är på det här med alla dagar..! Missade den här med. Synd det, för kladdkaka är ju så gott. Kanske imorgon för att gottgöra den stackars kladdkakan...

Anneli- Stök i kök sa...

Jaha, är det det? Tur att det finns an halv kladdkaka kvar i kylen då från att vi lagade kladdkaka med lakritssmak häromdagen ;)

http://www.stökikök.se/2011/11/05/lakritskladdkaka/

Charlotta sa...

Nädu, inget kladdkakebak för mig idag - jag tillhör nämligen den lilla skara människor som tycker att kladdkaka är... meh.

Katarina sa...

Kladdkaka är ju så gott :) Tyvärr blev det inte sådan idag för mig :(

Anonym sa...

Bakade en för någon vecka sedan...en riktigt kladdig variant där man stoppade ner ballerinakladdkakebitar i smeten innan man bakade av den. Riktigt god!

Sofia Malm

Bland bakverk och kastruller sa...

Det hade jag inte en aning om att det var kladdkakans dag!!