Vinter/Vår

Vinter/Vår

onsdag 16 november 2011

Nu är det dags!

Fattar ni?! Om en dryg vecka är det första advent. Nu är det lite vintertemperaturer ute på nätterna men annars känns årstiden långt borta.

Tänkte passa på att tipsa om lite julgodis. Förra året gjorde jag massor och allt gick åt på ett eller annat
sätt. Kom gärna med egna tips i kommentarsfältet på godsaker att testa i år. Ska gärna vara enkelt och inte allt för "pilligt" och tidskrävande. För då tappar jag oftast tålamodet.

Saffransbiscotti
Skumtomtefudge
Lakritskola med flingsalt
    
Superenkel Lakrits med vit choklad och kokos
Rocky Road Christmas Edition

14 kommentarer:

Linda- Mamma till Alfred sa...

Åh massa gott här man blev sugen på ju!
Åh hur kan du vänta på det,hihi böckerna som är så bra!!!

Matarkivet sa...

Så mycket gott! Är verkligen laddad för advent och julen som aldrig förr! :)

Katarina sa...

Gott, gott! Planerar själv allt gott jag skall laga till jul :) Jag gjorde också i fjol lakritskola och skumtomtefudge!!

Amy's piece of cake sa...

Va mycket smarrigt du gjorde förra året, väntar med spänning på årets julgodis :)

Anonym sa...

Lakritskolan kan man ju dö för... annars jobbar jag just nu på en Bountney (eller hur det nu kan tänkas stavas), grymt god vill jag lov!

Kram grannen

Tess sa...

ÅH! Det är ju underbart! Älskar den här tiden på året, man blir så varm & lycklig! Och vilka smaskiga recept :D

karin - trattoria sa...

ojoj skumtomtefudge låter fint!

Ann-Louise sa...

Rocky road x-mas edition fångade genaste mitt intresse! Igår plockade jag fram min gamla bok "Julen i Bullerbyn" och läste till Vera och började verkligen få julkänsla.

Victoria sa...

Sv: Ja, det lär bli intressant ;)

Coquina sa...

Mums vad massa godsaker, längtar nu ännu mer till advent =) Nu kan du tävla om en matkasse från mathem.se på min matblogg så kika gärna in där och tävla om årets julklapp =)

Jennys Matblogg sa...

Oj så mycket gott!! :)
Ja tiden bara rusar iväg...
Bara fem veckor kvar till jul liksom..... Trevlig Torsdag

Kim sa...

Julen är icke min favorithögtid, men jag älskar alla bra ursäkter till att göra massa godis. Lakritskolan gjorde jag förra året och den är SÅ GOD och ruskigt populär. Blev sugen på att testa skumtomefudgen och lakrits/kokos/chokladpluttarna.

Remsan sa...

Jag vet! Jag måste fundera ut lite glögg-gotter till nästa fredag då Vi ska ha glöggmingel i radion. Hm... Finns så mycket gott att välja på bara. Som hos dig...

Linda- matstugan sa...

Oj, vad mycket gott du hade på julbordet. Rocky road Christmas edition ser ju helt oemotståndliga ut.Har länge tänkt göra Rocky roads men aldrig testat faktiskt.