Vinter/Vår

Vinter/Vår

fredag 4 november 2011

Coltinglax

Mina föräldrar har varit på besök i veckan. Syrran och hennes "kids" har haft höstlov. Så det blev familjemiddag, lunch och fika. Lite vardagslyx. Önskar att vi kunde fika och äta i hop lite oftare. I bland är det tokigt jobbigt att ha 23 mil till sina föräldrar.

Både jag och syrran gör ofta "Coltinglax". Alltså ett recept från triatleten Jonas Colting. Färsk lax dränkt/marinerad i citronsaft och sen smulad fetaost ovanpå. 200 grader på ugnen i ca 20 minuter. Rostade rotfrukter och sallad till. Enkelt och gott!



Jag och Oliver myser på. Han växer så det knakar och det känns som det händer saker hela tiden. Han är mer och mer "med i matchen", tittar, ler och man kan märka en envishet och egen vilja. För små kläder sorteras ut och vi har ökat en storlek på blöjor. Nu är det helg och inga stora planer. Vi fortsätter att mysa och umgås i vår lilla familj.

Oliver tittar med stora ögon på mig när jag pratar i telefon


Trevlig helg!

10 kommentarer:

Remsan sa...

Jag köpte en kokbok/kostbok av Jonas Colting till min kollega. Många trevliga enkla recept i den. Laxen låter jättegod.
Men han är ju bara sötast lillprinsen! Visst är det fantastiskt så tidigt de är med. De utvecklas så fort första året. Händer saker för varje dag.

Katarina sa...

Så söta ni är på bilden :) Ha en fin helg!

Mårtenssons kök sa...

Undrar vad han tänker, tänk om man kunde få veta det på något vänster... För fundersam ser han ut, i allra högsta grad:)

Anonym sa...

vad roligt att jag får se mamma Sofie på kort. jag tycker Oliver ser lång ut Kram på er Hälsningar Gittan

Pernilla sa...

Fin bild på er!

Charlotta sa...

Vad mysigt ni har det! Visst skulle det vara fint att träffas liiiite oftare?! Det är synd att man inte har familjen närmre :=(

Hoppas ni har en finfin helg!

Millas Hälsoblogg sa...

Så gott, tack för tipset

Ann-Louise sa...

Vad fina ni är! :)
Laxrätten ska jag ta och prova oxå - smakerna låter väldigt friska och rena. Yum!

Frostrosor sa...

Härlig enkel rätt!
Vilken fin bild på er!

Matarkivet sa...

Vilken fin bild på dig & Oliver!! Och laxen ser himla god ut. :)