Vinter/Vår

Vinter/Vår

fredag 25 november 2011

Snälla vädergudar!

Det blåser storm. Regnet piskar mot rutan. Grått och trist. Känns mer som höst än vinter. I helgen är det första advent och får nog kämpa för att få någon form av adventskänsla. I morgon firar vi min systerson som fyller 6 år nästa vecka. På söndag går vi till kyrkan för lite adventsstämning och julmusik. Mysigt!

Bilden togs den 1 december förra året. Ser ni snön i bakgrunden. Tillhör väl ovanligheterna med snö innan jul men visst är det fint! Lyser upp lite. I år blir det nog ingen vit jul, tyvärr.


I dag ska jag försöka sätta upp lite ljusstakar, stjärnor och kanske någon tomte. I eftermiddag ska jag till min syster och få massage. Ska bli sååå skönt!


Trevlig helg!

7 kommentarer:

Anonym sa...

grått i Åhus oxå masserar anna synd att jag inte bor nära henne. ha en skön helg hälsa kramar

Mårtenssons kök sa...

Det låter inte helt fel att få njuta av lite massage, inte fel alls, hoppas du får/fick en härlig stund.

Här nere tar det i för varje minut känns det som, stormat och regnet piskar på rutorna. Skönt att få vara inomhus!

Ha en härlig helg på er,
Mårtenssons

Remsan sa...

Jag har två småbus som längtar efter snö och pulkaåkning. Och en stor kille som vill provköra nya slöslungan. Undrar vem som längtar mest, haha...

Kim sa...

Det här är väl som att svära i kyrkan, men jag är så glad så glad att snön håller sig borta!
Hoppas massagen var till belåtenhet, riktigt bra sätt att starta helgen.

Heidi sa...

Man skall inte säga att det inte kommer snö. Det kommer nog, men lite senare än tidigare.:)
Det skall nog vara en vit jul. :)
Ha en bra lördag!

Coquina sa...

Fin bild =) Idag är sista dagen att tävla om matkasse och presentkort på mathem.se på min matblogg så skynda in och tävla =)

Nina sa...

Nej, men, du får inte döma ut den vita julen än! Have some faith, sister!! Här blåser bokstavligt talat storm idag och vi drar för gardiner, tänder ljus och äter risgrynsgröt. Då känns det juligt i alla fall.