Vinter/Vår

Vinter/Vår

måndag 21 november 2011

Lite nytt

Jag är inte så teknisk. Har suttit och pillat lite med bloggen med mera idag och vips! så var min gamla mall borta. Så bara att börja om. Så nu har jag målat om bloggen. Får känna på det lite, men känns helt ok! Skulle gärna vilja få in en bild eller något men det verkar inte vara så enkelt. Får se om jag hittar någon som kan hjälpa mig lite...

Har även försökt länka ihop bloggen med fejjan, men lyckas inte. Någon som har något bra tips?! Har gjort en Mumsfillibaba-FB-sida till att börja med.


Julgardinerna och juldukarna är strukna. Dukarna på och gardiner uppe i köket. Börjar bli lite julstämning i lilla lyan!:)

11 kommentarer:

Mårtenssons kök sa...

Tydligen ska det inte fungera att ha som tidigare på facebook att det automatiskt kom upp att man gjort ett nytt inlägg i sin blogg längre. Man får helt enkelt själv gå in och lägga en länk på sin fbsida. Lite tråkigt tycker vi som precis hade fått till det:(
Då ska vi genast gå in och joina dej!

Kim sa...

Tjuuusigt du fick det här!
Och julfint hemma låter det som också.

Mårtenssons kök sa...

Anki har skickat en vänförfrågan till dej som privatperson så kan vi hjälpa dej med hur man får sån där knapp från FB på bloggen.

Pernilla sa...

jo, men det går visst att länka sin blogg till facebook. men bloglovin'-appen, det är bara lägga till den appen och länka sin blogg så kommer det upp när man skrivit ett nytt inlägg. allt det där andra har jag ingen aning om, men jag tycker det ser fint ut här :) för att få en en bild måste du nog göra en helt ny header tror jag, och sånt kan jag inte alls det sköter min grafiska formgivare åt mig. hoho.

ps. förresten, varför ska man upp ur soffan på helgerna? det är ju bara bra att pops & skidåkarna fixar underhållningen åt en så kan man bara slappna av och titta på. eller inte slappna av utan bara bli hysterisk supporter.

Anonym sa...

Ja, det där med tekniken kan få en att vilja riva av sig håret emellanåt. Puh! Har själv suttit och slitit med min nya blogg nu....

P.s Min gamla blogg: http://frombubawithlove.blogg.se/ har ny ersatts med denna nya blogg "Spanienfrugan" D.s

Charlotta sa...

Jag tycker det ser SUPERFINT ut! Gillar färgen - men så är jag också en sucker för lila :=)

Här har det för övrigt inte kommit upp något julpynt ännu - jag väntar tills helgen.

Matarkivet sa...

Jobbigt när tekniken klyddar till det!

Jag har wordpress och där funkar det att publicera inläggen på facebook automatiskt, men hur det funkar på blogger har jag ingen aning om. Lycka till! Och fin färg!

Lisa sa...

Tycker det ser jättefint ut å ska förståss gilla Mumsfillibaba på fejjan. :D

Tant Gul sa...

Jag har inte blogspot längre men som jag minns det var det inte alls svårt att få till en bild. Om du vill kan jkag gå in i min gamla blogg och kolla hur jag gjorde?

MrsSunshine sa...

Oj, ja här var lite nytt! Kul:-) Konstigt det där med bilden, fungerar det inte lägga till en bild under rubriken i layoutläget? Kanske beror på vilken grundmall man använder?:-)

Ha en underbar kväll!

Millas Hälsoblogg sa...

Har själv haft problem med blogger sista tiden. Vill oxå ha på fb men kan inte, är helt oteknisk. skriv gärna hur du gjorde