Vinter/Vår

Vinter/Vår

onsdag 7 oktober 2009

Ledig idag

Inte så dumt att ha en ledig dag mitt i veckan. Borde man ha oftare. Jag får iallafall ha det var fjärde onsdag efter att ha jobbat lördagen innan. Idag är en sådan dag eftersom jag jobbade i lördags. Helt rätvist!!

Tyvärr vaknade jag halv åtta i morse av att någon ringde på dörren. Jag sov ganska hårt och trodde att jag fick ett sms. Har samma signal. Men om man får ett par "sms" i rad är det något som inte stämmer. Det var elektrikerna som ville komma in i lägenheten och "kolla läget" inför att de ska dra om elen och byta till el-spis från min gas-spis. Ska bli spännande!! Tydligen bode elen varit bytt för längesedan. Det vill man ju helst inte bli informerad om nu. Jag hoppas ju ändå att vi inte ska bo här så länge till...

Jag hämtade min cykel på verkstan och trampade till Utby. Busade med R&R och käkade lunch med hela familjen (i omgångar eftersom pojkarna hade myror i brallan, blev trötta osv....). Fisk, pasta, rotfruktssallad och äggsås. Såsen var smaskens!! Inte varje dag man äter det. Får nog ge mig på det någon dag.

Familjen skulle på eftermiddagsdagis och jag cyklade hem. Pratade med elektikerna, bakade dinkelbröd, tvättade och insåg att jag hade punka IGEN!! Gick tillbaka till verkstan och lagade igen. En glasbit satt i däcket. SUCK!!'

Ikväll ska jag på Göteborgsvarvets löparkväll i Skatås. Så förbereder maten innan det är dags att trampa iväg i stormen. Hade massa tomater i kylen som jag choppade. Hackade några klyfter vitlök och "svettade" i smör. Slängde i tomathacket, torkad dragon, finhackad färsk timjan, flytande honung, salt, peppar och torkad chili. Stekte lite tärnad bacon vid sidan om som jag tänker slänga i tomatsåsen tillsammans med lite grädde innan servering. Tomatsåsen ska koka tills jag ger mig iväg så den blir riktigt smaskig. Till det blir det färsk tagliatelle smaksatt med tomat. Vi kan kalla rätten TOMATCHOCK!!

Inga kommentarer: