Vinter/Vår

Vinter/Vår

måndag 19 oktober 2009

Färs färs färs!!

Idag fick jag flera kilo med prover på jobbet av olika färser. Nötfärs, blandfärs, kalvfärs, lammfärs och fläskfärs. Så nu blir det färsrätter högt och lågt!

Tog en ca åtta kilometers löptur. Ganska backigt men riktigt skönt väder. Runt tio grader. Kände att jag nog tog på mig lite för mycket kläder och blev riktigt varm. Hemma var det armhävningar som gällde. Vi är inne på våran tredje vecka i projektet "one hundred push ups". Segt, jobbigt och ömma bröstmuskler.

Till kvällsmat blev det Lammfärsbiffar med ris, tomatsås och fetaost. I biffarna hade jag förutom färsen timjan, persilja, vitlök, salt, peppar, kalvfond, ägg, havregryn och lite mjölk. Tomasåsen kryddade jag med lök, vitlök, salt peppar, honung som fick koka ihop sig en stund. La såsen i en form, på med biffarna och smulad fetaost och sen in i ugnen ca 15 minuter på 225 grader.

Inga kommentarer: