Vinter/Vår

Vinter/Vår

torsdag 15 oktober 2009

Idas Hallonbrownie


Min kollega är på tjänsteresa så jag tog på mig att fixa fredagsfika denna veckan. Fick ett recept av kollegan Ida som jag var tvungen att testa. HALLONBROWNIE. Choklad slår ju aldrig fel.
160g mörk choklad
215g smör
4 små ägg eller 3 stora
3,25 dl strösocker
1,4 dl vetemjöl
Frysta hallon, ca 2 dl
nötter om man vill

Smält smöret i en kastrull. Tillsätt chokladen så att den smälter på låg värme. Tillsätt socker och vetemjöl samt ett ägg åt gången. Blanda sedan i hallonen och ev nötter.
Häll upp i en smörad och bröad form och grädda i 30-40 minuter i 175grader.

Låt svalna över natten!
Tror jag servera med grekisk yoghurt. Tycker att det är smaskens med något syrligt till det söta. Grädde blir för mäktigt och för meckigt att släpa med till jobbet. Måste ju reta vissa av kollegorna med något nyttigare än grädde....hihi.....

Mumsfillibaba!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack for intiresny Blog