Vinter/Vår

Vinter/Vår

söndag 4 oktober 2009

Hösthelg

Ja, än en gång kan man konstatera att hösten verkligen är här. Men ganska skönt att kunna kura och mysa lite.

Igår efter jobbet drog vi in till stan. Regnjacka och gummistövlar eller lördagsfin? Jag valde det senare och ångrade mig innan jag hann fram till spårvagnen. Bitiga vindar, regn och vattenpölar. SUCK!!

Vi började på löplabbet med att prova och köpa nya löparskor. Johan bestämde sig snabbt och köpte ungefär likadana som han haft innan medan jag än en gång bytte märke. Från Saucony till Asics och denna gången blev det ett par Nike. Sköna och även snygga:). Eftersom det är Nike+ så har jag nu antecknat Nike+ Sportband på min julklappsönskelista. Öka motivationen i löpningen mm.

Efter några timmar på stan i regn och rusk kurrade våra magar. Vi gick till Bishops Arms på Avenyn. Åt och drack god öl. Johan åt Fish and Chips och jag åt Bishops Cheeseburger. Jag drack Mariestads Höstöl på flaska och Johan Samuel Adams Oktoberfest. Fantastiskt ställe med sååå mycket öl. Efter maten drack vi Anchor steam bear och Bedarö Bitter. Vi satt där i lugnet och pratade och läste tidningen. Inte alls mycket folk. Långt från Nordstans stim och trängsel.

Innan bion tog vi en liten fika på Bergakungen. Mest för att fördriva tiden. Planen med att gå på den tidiga bion var ju att vi inte skulle åka hem före. Filmen "Flickan som lekte med elden" var som förväntat bra. Precis som första filmen och boken i Milleniumtriologin av Stieg Larsson.

En härlig lördag. Somnade tidigt. Som alltid när jag jobbat lördag morgon. Nu ser jag fram emot min lediga onsdag!

Inga kommentarer: