Vinter/Vår

Vinter/Vår

onsdag 21 oktober 2009

Favoritmat

Ikväll var det dags för fjärde löparkvällen i Skatås med Göteborgsvarvsgänget. Inga TV-kameror denna kväll:). På schemat stod backträning, så efter uppvärmningen sprang vi upp och ner för en ganska lång backe mitt på femman. Fick lite tips för att göra pinan enklare. Mer och mer mjölksyra men samtidigt gick det lättare. Saknade min löparkompis Caroline även denna onsdagen. Hoppas hon kan följa med nästa vecka då det är sista onsdagen för denna gång. Sen kommer det att vara två lördagar och därefter sex onsdagar i vår med start i mars. Fantastiskt bra träning för mig!

Innan jag cyklade till Skatås hann jag med att handla lite och förbereda kvällens Tacopaj som jag tänkte att Johan skulle slutföra när han kom hem. Men.....tåget var försenat och vi kom hem samtidigt. Så vi hjälptes åt att slänga ihop pajen, gjorde våra armhävningar och tog en dusch innan vi kunde landa i soffan framför "Bonde söker fru" och en smaskig Tacopaj. Till det hade vi spenat och krispsallad (lösviktssallad från ICA) och morötter i långa tunna strimlor som jag gjorde med potatissaklaren. Gott!! Favoritreceptet på Tacopajen kommer från Arlas hemsida.

Inga kommentarer: