Vinter/Vår

Vinter/Vår

fredag 30 oktober 2009

Helg!!

Helg, Underbara Helg!! Har varit en riktigt seg vecka. Trött och hängig. Igår trodde jag nästan att jag dragit på mig svinis men känner mig bättre idag. Jobba imorrn i ottan men ändå glad att det är fredag.

Cykeln är trasig och i väntan på reperation passade jag på att ta bilen till jobbet idag. Kände mig faktiskt lite lat. Men man måste lyxa till det ibland. Har faktikt promenerat till jobbet två dagar i veckan. Tog en sväng till Nordic innan jag åkte hem. Massor av roliga och mysiga saker. Rice, Himla och Cult är några av de märken de har mycket av. Massor av fina soffor, lampor, mattor, hängare, bord.... Allt i Cult-serien och vill ha det mesta. Julklapp!!??

En av mina surdegar producerade bommul så den slängde jag i veckan. Den andra har jag matat och "myst" med och den har blivit bra. Så nu har jag en deg på jäsning. Eftersom jag är nybörjare på det här med surdeg så får jag testa mig fram. Vart gör jag av restern? Hur ofta ska man mata? Hur länge håller den?! Tips tack!!!

I ugnen står en Burgundisk gryta. Hade en bit fransyska i frysen som jag ville göra en höstig och mustig gryta på. Hittade ett recept som jag i stort sett hållt mig till. Luktar fantastiskt gott!! Förutom tärnat nötkött är det bacon, champinjoner, morot, rött vin, balsamvinäger, fond mm. Blir ris till och en sallad. Ska lägga in recept och bilder när den är testad. Lurar på om vi ska dricka vin till. Beror nog på hur tidigt jag vill somna ikväll tror jag. Målet är väl att se hela idol...

Inga kommentarer: