Vinter/Vår

Vinter/Vår

lördag 6 augusti 2011

Ny odling på gång

Det blev inte riktigt som vi tänkt oss med lördagskvällen. Tanken var att vi skulle gått på Sjömagasinet men avbokade för andra gången. Denna gången kände sig Johan inte riktigt hundra. Och ska man gå på Sjömagasinet ska man vara på topp! Men vi försöker snart igen! För innan "bebben" kommer ska vi "passa på" och gå dit. (Hatar by the way uttrycket passa på när man är gravid, för ibland verkar det inte vara något liv efter man fått barn. Så kan det väl inte va?! Visst fattar jag att det blir annorlunda, men jag tänker inte döööö....)

Så i stället för hummer, fisk och underbar miljö har vi ätit smörgås och mannagrynsgröt (jag i alla fall). Ny craving?! Mannagrynsgröt har jag inte ätit sedan jag var barn. Så köpte ett paket gryn. Riktigt gott!! Skivad banan och mjölk på. Kändes som det skulle vara lingonsylt.

Har ett nytt odlingsprojekt på gång i mitt köksfönster. Mamma hävdar att det har något med min graviditet att göra. Två små krukor står och gror. Vad tror ni att det är?!


5 kommentarer:

Remsan sa...

Rädisor? Äsch jag är så kass på odling. Jag kan få örtkryddor och bärbuskar att överleva i alla fall. Tänkte jag skulle försöka mig på att odla koriander, för det äter vi en hel del. Ja, de andra örtkryddorna också, med de har jag.

Och självklart finns det ett liv när barnen kommit. Det blir annorlunda bara, men absolut inte sämre. Fast visst får jag erkänna att jag inte gör vad som helst med båda barnen. Inte i vissa åldrar, men livet tar absolut inte slut. Det blir bara på ett annat sätt.

Fröken Dill sa...

Basilika och persilja?
Tror odlings-Dillen

charlotta sa...

Hm, jag tror basilika eller oregano! Ser finfint ut, hur som helst.

Michael sa...

basilika helt klart, sen gissar jag oxå på dill. chiliplantorna är ju fantastiska. kanske vore något att servera till SHO?

Mårtenssons kök sa...

Ingen aning, what so ever...Men vi är imponerade hur som helst!