Vinter/Vår

Vinter/Vår

söndag 14 augusti 2011

En produktiv söndagseftermiddag

Det började med att jag torkade av en liten bänkyta i köket när jag väntade på att bake-off frallorna till frukosten skulle bli klara i ugnen. Tog fram lite svinto och gick loss på spisen. Sen var det kört!

Efter frukost började jag frosta av frysen. Ett projekt som jag borde gjort för längesen. Vi har en pyttefrys med två plastlådor som knappt går att få in pga all is. Och att frosta av frysen tar en liten stund. Under tiden hinner man torka av skåpsluckor, rensa bort skit, organisera, moppa (mitt köksgolv har nu en ny färg)....

Men nu är jag helt slut! Men känns skönt att ha en isfri frys, ett rent golv och andra rena ytor. Nu ska vi ta en tur till affären och handla lite. Lite skräp till återvinningen och en del att panta.

Frågade min sambo vad vi ska äta i kväll. Då sa han: "nåt gött"! Ja, och vad är det då? "Hemmagjorda Hamburgare", blev svaret. Så det får det bli.


Måste bara berätta. Är så stolt över min syster. Hon har länge haft tankar, idéer och drömmar om sitt liv. Trött på att pendla sju mil till skolan där hon jobbar och sen hem och rätta prov. I fredags sa hon upp sig för att börja förverkliga sina drömma. Modigt gjort tycker jag! Jag är såå stolt över dig, syster!!

4 kommentarer:

Kim sa...

Grattis till syrran och grattis till dig som fick gjort så mycket "tråkigt".
Jag frostade också av frysen idag, vad är oddsen för det??

Fru Reija sa...

Härligt med människor som tar steget till sin dröm !

Men visst är skönt när allt är klart med frostning och skurning m.m... jag blev helt städmanisk när jag väntade mina guldklimpar. Jisses.. Sponsrade nog wettex och company rätt rejält då :)

Hoppas ni mår bra alla tre !

KRAM

Mårtenssons kök sa...

Fler som rensar ut och städar, härligt! Man ska passa på när andan faller på!

WOW, sicken syrra, vilken modig tös! Spännande med människor som bara vågar göra så och så inspirerande:) Avslöjas vad hon ska hitta på senare? Vi är nyfikna...

Anna sa...

Hurra för att du stöttar mig siz! Tänk vilken härlig höst vi kommer att ha tillsammans!
Följ gärna min resa på http://yogapaskanska.blogspot.com Det blir garanterat en högst oregisserad resa som kan landa vart som helst. Passar på att göra smygreklam för höstens yogakurser i Göteborg och en och annan retreat-helg kan också utlovas. I oktober bär det av till härliga Yngsjö.