Vinter/Vår

Vinter/Vår

onsdag 17 augusti 2011

Busenkel Tonfiskpasta

I kväll gjorde jag världens enklaste pastasås. Typ tre ingredienser plus kryddor.

1 burk krossade tomater
1 burk tonfisk i vatten
1 burk lätt creme fraiche

Skiva ett par vitlöksklyftor och fräs i olivolja i en kastrull. Häll i krossade tomater, tonfisk och creme fraiche. Smaka av med kryddor. Idag hade jag lantbuljong, svartpeppar, honung, cayennepeppar och dragon.

Servera med spagetti och kokta haricots verts. Riv över lite parmesan.

Fick ju en stor påse med "harrysar" av mina snälla föräldrar förra helgen. Jag och mamma diskuterade hur man tar tillvara dem bäst. Min tanke var att frysa. Frågan var om man skulle förvälla först?? Jag gjorde det och idag när jag tog upp dem ut frysen och kokte upp dem snabbt i lättsaltat vatten tyckte jag att de blev väldigt vattniga. Hur gör ni?


1 kommentar:

Lottzys matblogg sa...

Det är bra med tips på superenkel mat också nu när vardagspusslet sätter igång igen. Kanske är det det man egentligen behöver allra mest?

//Lottzy