Vinter/Vår

Vinter/Vår

måndag 15 augusti 2011

Davos nr 2

Jag gav Davosgröten en andra chans.

Denna gången blandade jag 1/2 dl fiberhavregryn men 1 dl naturell yoghurt. Lät svälla i kylen över natten. Till frukost serverade jag med nektarinkräm och skivad banan.

Tyckte det var godare med en mindre söt gröt och hellre söta tillbehör till. Nektarinkräm gör jag absolut igen. Eller kanske nektarinsylt som jag kan ha på gröten hela hösten?! Så lagom sött och gott!! Davos fortsätter jag experimentera med. Kom gärna med förslag!!
***

3 kommentarer:

tina sa...

Nektarinkräm verkar inte vara så pjåkigt det heller. Jag gillar kräm. Längtar efte räppelvarianten på riktigt goda höstäpplen! :-D

Kim sa...

Davos kanske man skulle ge sig på. Jag minimerar gärna min tid på morgonen (och maximerar sömntiden) så då kanske det här är något för mig?

Ann-Louise sa...

Det där lät ju himla gott och nått som skulle passa både mig och lilltjejen. :) Tack för inspirationen!