Vinter/Vår

Vinter/Vår

lördag 31 mars 2012

Kryddodling från IKEA

I torsdags tog ju jag och Oliver en sväng till IKEA. Oliver satt snällt rakt upp i vagnen och tittade nyfiket runt. Både han och jag hittade mycket fint att titta på. Åt lunch i restaurangen med min vän Pernilla. Inte jätteimponerad av maten. Stekt panerad spätta med kokt potatis och remouladsås. Men billigt, bara 35 kronor.

Med oss därifrån blev det lite småsaker. Som alltid. Värmeljus, servetter, överdrag till strykbrädan, isfack, liten skål, haklappar, bakgrejer.... Ja, lite smått och gott!


Under förra året, när jag var gravid, hade jag ju en massa odlingsprojekt för mig. På IKEA hittade jag de där kryddodlingarna jag köpte förra året. Då hade de ju dem i plastburkar en och en. Nu köper man dem i trepack. Antingen i muggar eller med små zinkkrukor. Jag köpte muggarna. Tre olika kryddor: basilika, timjan, koriander eller citronmeliss, persilja, oregano. Jag började med den första omgången. Bara att lägga "pucken" som följer med och fylla på med vatten. Strö över fröna och täcka med lite jord. Så får vi se vad det blir av det. Återkommer om 12-14 veckor.


Spännande att se vad som tittar upp

4 kommentarer:

Spanienfrugan sa...

Ikea är alltid kul!
kan hålla med om att maten är billig, men inte så värst spännande...

Anonym sa...

synd att jag har långt till ikea . Lycka till med din odling Kram Gittan

Amy's piece of cake sa...

Vi har också köpt en av dom men ännu inte satt igång odlingen, det kanske är dags?

Remsan sa...

Vilken kul grej. Jag har sett att de har liknade kryddburkar även på andra stället. Supersmidigt om det växer.