Vinter/Vår

Vinter/Vår

måndag 26 mars 2012

Glass i stora lass

I dag har jag ätit glass för fjärde dagen i rad. Det är det fina vädrets fel. I fredags skulle jag gått med några mammor på Lejonet och Björnen men det var alldeles för mycket folk så vi gick till Pressbyrån istället och köpte "vanlig" glass. Jag tog en favorit: Magnum Strawberrie White. I lördags var det inte samma glassväder. Ganska kallt faktiskt. Men när de stod på stan och delade ut glass kunde jag inte tacka nej. De hade ett gäng nyheter med sig och jag kunde inte tacka nej till en Magnum Infinity Chocolate. Mycket chokladsmak och skalet är av mörk choklad med krossade kakaobönor. Yammi!!

Bild lånad från GB´s hemsida
I går trotsade vi ju kön på Lejonet och Björnen och åt glass där. Jag tar alltid bägare och två smaker brukar bli lagom. Rivstart (hallon och lakrits) och Limoncello. Mmm...

I dag blev det helt otippat också lite glass. Käkade sushi-lunch med en kollega. I närheten har Triumfglass ett glasscafé. Då en annan kollega till oss "tjatat" om en ny smak på FB så var jag ju tvungen att prova: Chili pepparlakrits. "Hurra", sa smaklökarna! "Vi kommer tillbaka!!" Vilken otur att jag lagom långt promenadavstånd från både Lejonet och Björnen och Triumf. Risk för fler promenader dit det kommande halvåret...

Har ni hittat några smarriga nyheter ännu i glassdjungeln??

6 kommentarer:

Bland bakverk och kastruller sa...

Glass är alltid gott!! Chilipepparlakris glass låter ju urgott!!

Remsan sa...

Åh, så mycket gottit du ätit. Glassmakerna rivstart och chilipepparlakrits låter supergoda.
Gillar din nya header skarpt! Nu är våren här :-)

Mårtenssons kök sa...

Vilka glassiga dagar du haft. Limoncellon och chili pepparlakrits låter väldigt gott i våra öron (du kan ju alltid gissa vilken i vems öron...).

Katarina sa...

Glass är gott! Jag har smakat på Magnums Limoncello och irish cream. Helt goda, men inget så där super extra!

Anonym sa...

ingen glass ännu men jag tycker om Magnum helst med choklad. vad du är påhittig o duktig.Gittan

Nina sa...

Jag har också ätit sjuka mängder glass de senaste dagarna. Men det är ju typ sommar nu och då SKA man äta glass. Och om någon står på stan och delar ut glass, ja, då är man ju dum om man tackar nej.