Vinter/Vår

Vinter/Vår

tisdag 6 mars 2012

Min son är ett matvrak

Oliver har upptäckt hur kul det är med mat! Från fyra månaders ålder kan man ju prova med lite smakportioner samtidigt som man ammar. Eftersom Oliver är en stor kille tyckte de på BVC inte det var någon större panik att ge honom mer än så. Men jag tycker ju samtidigt det är kul att experimentera och ger honom det mesta. Både av vår mat och lite egna puréer. Han glufsar i sig och äter bra från skeden. Vad som än ligger där. Samtidigt vill han amma ofta men vill inte äta från flaska längre och inte ta napp. Så nu blir det lite problem när jag vill lämna hemmet själv några timmar.

Banan - ge mig meeeer!!!

Smarrig puré på kiwi och banan till frysen

Havregrynsgröt med kanel - yammi!!
Ja, det där med att vara ett matvrak, äta och prova allt kommer ju från mig. Får jag inte mat blir jag grinig. Så ju mer jag testar på Oliver, ju mer kommer han förhoppningsvis gilla att prova mat även i framtiden. Men grinig blir han ändå. Svårt att veta vad de vill ibland de där små.

I dag har vi varit på babyrytmik och sen en liten promenad i det fina vårvädret. Sen har vi bakat, strukit och tittat på skidskytte. Många bollar i luften när man samtidigt ska underhålla liten sällskapssjuk grabb. Lite lunch fick jag också. Blev ett hop-plock från skafferi, kyl och frys. Quinoa, kokta ärtor, avocado och fetaost. Olivolja, svartpeppar och paprikapulver på. Gott!

Dagens lunchtallrik
I kväll klockan 21 sitter jag bänkad i TV-soffan! Sista avsnitten av Desperate Housewives! Hurra!

6 kommentarer:

Pernilla sa...

du får väl pumpa ur dig lite mjölk och så får Johan servera det till Oliver med sked från en skål ;)

kul med en matglad bebis, jag ska också har barn som äter allt. snälla ska de vara också mina barn. och aldrig gråta eller skrika.

ja, ikväll kl.21 är det teven som gäller, äntligen!

Martina sa...

Javisst är det kul när dom börjar äta! Jag längtar tills min lilla kille ska börja, men han är bara två månader så jag får vänta ett tag ;-)

Amy's piece of cake sa...

Det är bara sunt att han äter bra! (Bra med reserver senare när de blir sjuka och inte äter ordentligt på flera dagar tyvärr!)

Jaaa desperate har man längtat till minsann! :)

Anonym sa...

o vad han är gullig , o han ser så bekymrad ut på första kortet.fina kinder o ögon Tack för fina bilder Kram Gittan

Katarina sa...

Fint att det smakar :)

Matarkivet sa...

Så roligt att han tycker det är kul med mat!