Vinter/Vår

Vinter/Vår

söndag 21 mars 2010

Vissa helger är längre än andra!

Denna helgen känns verkligen hur lång som helst! Har gjort massor och i morrn är jag till och med ledig så jag kan vila ut mig lite också:)
Fredagens middag med mina underbara tjejkompisar på Chateau Beirut har jag ju redan rapporterat om. Klockan 0600 var jag på jobbet för att jobba månadens fyratimmars lördagspass. Med Kent på Spotify gick det som en dans.
Lördag eftermiddag var vi på våffelfika hos syrran. Min svåger fyller år i veckan och det måste ju firas lite. Mina föräldrar var även på besök över helgen och var självklart med på våffelkalaset. I trägården hade det börjat titta fram lite vårblommor. Det spritter i hela kroppen!!
I går kväll var det Kent-konsert i Lisebergshallen. Jag och Emma tog ett par uppvärmningsglas på Incontro. Efter att inte ha träffats på vääldigt länge så hade vi massor att prata om. Konserten var OK men vi saknade de gamla låtarna. Kändes som jag lyssnat in mig för lite på den senaste skivan. Men stämningen var på topp och självklart var det många bra klassiker!! Efter konserten varvade vi ner med några glas vin på Joe Farellies. Därav lite segt idag...
Idag fick vi ett litet städryck och städade undan lite, sorterade, organiserade, strök och mest stolt är jag över min kylskåpsstädning!! Blänker!! Mamma och pappa kom på bullfika innan de körde söderut mot Skåneland. Kanelbullar och blåbärsbullar som jag hade i frysen.
Jag och Johan tog en lång söndagspromenad i vårsolen. Lite kallt om öronen men skönt när solen tittade fram. Handlade och gjorde Kyckling Fajitas till kvällsmat. Smaskens!!


En härlig helg och det bästa är att jag är ledig imorrn. Då blir det brödbak, långkok och förhoppningsvis en skön löptur. Självklart kommer jag att avlägga rapport!:)

4 kommentarer:

Pernilla sa...

mmm, kycklingfajitas är ju hur gott som helst :) jag måste våga testa lite fler av de nya salsa-sorterna som finns, det blir alltid att jag tar den gamla vanliga och bara stoppar ner i korgen av gammal vana!

gulasch är aldrig fel, hoppas den smakar :)

vanilla sky sa...

Låter ju som en underbar helg! Vår helg var oxå riktigt härlig:)
Vad jobbar du med?

Malin sa...

Vilken helg! Hjälp vad produktiva ni varit... Gott med våfflor, DET var länge sen, får nog ta och köpa ett järn..

Mårtenssons kök sa...

Mmm, tror minsann det blir våffelkalas hos oss också idag.