Vinter/Vår

Vinter/Vår

måndag 29 mars 2010

Jag älskar våren!

Våren är den absolut bästa årstiden. Vintern är härlig en lagom kall dag, när solen skiner och snön ligger vit och gnistrande. Sommaren är ju underbar när det väl är riktig sommar. Stekheta dagar och ljumma kvällar! Hösten är fin med alla fantastiska färger och man får pälsa på sig lite efter sommaren. Men våren!! Det är något speciellt!! Alla dessa förändringar. Små blommor i rabatterna och videkissar på nakna grenar. Gräset blir grönare och små små blad på träden. Det blir sakta varmare och varmare.

I morse regnade det när jag cyklade till jobbet. Men det gjorde inget, för jag hade nya regnbyxor och fick inviga dem. Funkade perfekt! Vattnet bara rann av, sipprade inte in någonstans och byxorna under var torra när jag kom fram. I eftermiddag när jag cyklade hem hängde regnet i luften men istället sprack det upp och solen sken från klarblå himmel. Jag och Caroline tog en härlig promenad i Skatås. En härlig och ljus kväll. Och lång! Den där timmen känns det som man klarar sig utan. Trött blir man, men fick långa kvällar i utbyte. Det kan gå på ett ut tycker jag.

Efter promenad och dusch blev jag serverad kvällsmat av min kära sambo. Pytt i Panna med stekt ägg och rödbetor. Supersmaksigt!!

1 kommentar:

charlotta sa...

åh, visst är våren grym? aj lav it! och pytt i panna är inte så dumt det heller :)