Vinter/Vår

Vinter/Vår

måndag 29 augusti 2011

Chiliodlingen då?

Kollade till min och svågerns chiliodling i helgen. Plantorna fyller halva fönstret. Det fortsätter att blomma och titta fram nya små chillisar. Då det var frön från röd chili som jag planterade så har vi diskuterat länge om det blir röda frukter eller om de förblir gröna!?

Så i helgen såg vi att några hade börjat skifta i rött. Titta noga! En skiftar i rött och några är röda på topparna.


Så spännande med hemmaodling. Svågern har även satt lite andra chilisorter. Ska bli kul att se vad det blir av dem. Ligger lite efter med växer otroligt bra i deras växthusliknande vardagsrumsfönster.
***

5 kommentarer:

Remsan sa...

Jag måste nog också odla lite chili. Använder ju en hel del i maten. Dessutom är de fina att ha istället för andra krukväxter. Fina dina/era plantor är.

Mårtenssons kök sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mårtenssons kök sa...

Alltså, jag får nog ta och odla några, använder en del.
/ Håkan

Pernilla sa...

ja sedär! de blir röda minsann, det är bara hålla ut ett tag till. johan kanske får fira med en chili istället för en cigarr när bebisen kommer? ;)

ni såg ut att ha haft det väldigt bra på gunnebo slott, dit vill jag också åka insåg jag när jag såg dina fika-bilder. haha.

Anna sa...

kan låta meddela att det nu finns 4 st röda chili-frukter i vårt fönster. vackert och gott :)