Vinter/Vår

Vinter/Vår

fredag 21 januari 2011

Tapasnight!

Tokmätt tillbakalutad i soffan. Sög lite i discotarmen förut när det var homie-tema på SVT´s Klubbland med Familjen. Men med magen full med Tapas och ett drygt glas vin senare så sitter jag stabilt nedsjunken och tittar på På Spåret.

Måste tacka för alla Tapas-tips! Så här blev det:

Milanosalami, ruccola och körsbärstomater

Ingen bra bild av dessa fantastiskt goda marinerade räkor som jag fick inspirationen av från Remsan. Rapsolja, vitlök, ingefära, koriander, chili och lime

Johans tilltuggsspecialare: rostad crostini med vit castello, flytande honung och hackade cashewnötter

Hela tallriken: Milanosalami och ruccola, Heta Jalapenoköttbullar med Grillade Grönsaker, Tomatbruchetta, Johans Crostini, Marinerade räkor och baconlindad dadel.
Självklart med påfyllning av allt....


Ja, ni förstår kanske varför jag är proppmätt!

***

2 kommentarer:

Remsan sa...

Fy ända in i bängen så gott! Jag fullkomligt älskar tapas... Och sådan trevlig blandning ni fått till. Mmm... Om jag hade kunnat fredagsmysa hos er :-)

charlotta sa...

vad fint det ser ut! tapas kanske ska vara tema hos er när det vankas halv-sju-hos-er? :)

trevlig helg på er!