Vinter/Vår

Vinter/Vår

onsdag 12 januari 2011

Matprogramskavalkad!

Inte nog med "Halv åtta hos mig" som jag sitter bänkad framför varje kväll. I kväll var det även säsongspremiär på "Sveriges Mästerkock". I dag var det audition i Göteborg och Helsingborg och juryn gallrade. Bland annat var Jennie, som bloggar på Kalasgott, med och gick vidare. Ska bli spännande att följa under våren. Efter att ha följt hennes blogg ett tag så vet jag att hon är grymt duktig!

Till kvällsmat blev det Panerad Torsk med Remouladsås och Rostade Rotfrukter. Det var Mumsfillibaba!!! Blev proppmätt!

Remouladsås
2 dl grekisk yoghurt
3 msk majonnäs
1 msk dijonsenap
2 msk kapris
2 msk bostongurka
1 tsk torkad oregano
1 msk fryst persilja
salt och peppar

Jag försökte hitta det perfekta receptet för en Remouladsås. Är inte det en klassiker?! Inte ett enda recept jag hittade var samma så jag blandade i hop en kombination. Gott blev det i alla fall! Måtten är ungefärliga.

Torskfilén dubbelpanerade jag (vetemjöl+uppvispat ägg+ströbröd) och stekte i rikligt med smör.

Rostade morötter, palsternacka och potatis i ugnen och serverade till. En klyfta citron att pressa över. Såå gott!

2 kommentarer:

Remsan sa...

Jag skulle börja jobba kl 21, men jag satt bänkad så länge jag kunde! Heja Jennie!
Jag brukar ha lika delar turkisk yorgurt och majonäs (ca 2 dl) i min remoulad, hackad pickles (½ dl), lite kapris och gräslök. Är ju så gott.

Kaksmulan sa...

Jo även här i Kanada kollar vi både Mästerkock och Halv åtta. Heja Jennie, vad duktog hon är! Vilken god middag, blev jättesugen!
Jag brukar blanda i lite finhackat syrligt äpple när jag gör remoulad, det är jättegott.