Vinter/Vår

Vinter/Vår

söndag 28 november 2010

Hurra Hurra, för Rasmus idag!

I dag fyller min underbara systerson Rasmus 5 år. I lördags var det kalas med massor av barn, glögg, tårta och utklädningskläder. Ja, endast för barnen efter att de rotat i utklädningslådan. Rasmus var Spindelmannen hela kvällen och Ruben var en söt Pirat.Många paket blev det att riva upp. Mjukstart inför jul. Av mig fick han bland annat biobiljett inklusive fika och snacks så på lördag ska vi ha biodejt, jag och Rasmus.

Ja, herregud, vad tiden går fort! Han är så stor och redig. Blåste ut alla ljusen på en gång. Syrran hade gjort supersmaskig tårtbuffé med kladdkaka, rödbetstårta med saffransglasyr och klassisk födelsedagstårta med massor av bär. Den gillade barnen bäst!

Hurra Hurra Hurra!!!

2 kommentarer:

Erika Skogly sa...

Grattis till födelsedagsbarnet. Mina pojkar har också en sån där Spindelmannendräkt. Den är flitigt använd.

http://smaskelismaskens.blogspot.com

Pernilla sa...

ja, syskonbarn växer verkligen fort! man hinner ju knappt med innan de är stora nog att gå i förskolan och ha en egen vilja och allt sånt där ;)

fint glögg- och adventsmys ni verkat ha i alla fall!

nu ska jag sova lite så jag blir frisk och kan träffa er allihopa på julgodisverkstad på torsdag!