Vinter/Vår

Vinter/Vår

onsdag 27 januari 2010

Extas

Tillbaka till högstadiet, tillbaka till tonåren. Antingen var man syntare eller var man grungare. Jag var väl ett mellanting och lyssnade på det mesta, både Nirvana och Depeche Mode. Nirvana fick man ju aldrig tillälle att se live men Depeche såg jag för andra gången igår. Nästan tolv år sedan senast. Samma plats, Scandinavium i Göteborg. Och lika bra. Jag tror att det var den första stora konserten jag var på då för tolv år sedan och såg den med andra ögon. Idag har jag sett världsartister som Robbie Williams, Madonna, U2, Springsteen mfl. Men ändå var det en fantastiskt upplevelse.
Bild från gt.se
Vi satt på kortsidan, mittemot scenen. Förutom ståplats längst fram kan det nog varit den bästa platsen. Medelåldern var ganska hög. Jag kände mig ung. Jag och syrran konstaterade att "kidsen" inte vet vilka depeche är!
En fantastiskt bra konsert med en blandning av nyare och gamla låtar. Hits blandat med mindre kända. Martin L Gore´s röst får mina vinterhårstrån på benen att resa sig och Dave Gahans dans/yuck, moves och klassiska utrop på scen får en att må så bra och undra om det kommer att finnas liknande konserter att gå på om tjugo år?! Kan inte komma på ett enda band idag som kommer att hålla så länge!!

För att få lite mattouche i detta inlägg så blev det inte riktigt som vi tänkt oss. Tanken var att vi skulle gå på någon mysig restaurang, käka och ta ett glas vin. Men tiden blev knapp så vi tog en sushi i närheten av Scandinavium och två glas vin i den provisoriska baren. Allt blev bra tillslut!!

1 kommentar:

Johanna sa...

Sååå avis på dig...
Minns tillbaka till konserten..
Underbaaart !!