Vinter/Vår

Vinter/Vår

torsdag 21 januari 2010

Att lämna blod ska belönas!

Idag kom jag äntligen till skott och gick och lämnade blod. På bussen på väg från jobbet till stan övertalade jag en kollega att följa med. Han sa att det var några år sedan han lämnade. Visade sig att han inte lämnat sedan -99!! Lovade ju efter förra blodgivningen att dra med en ny blodgivare varje gång. Lyckades denna gången även om han bara fick lämna tester. Mitt blodvärde var bra och jag fick lämna blod. Då jag har den vanligaste blodgruppen behövs mitt blod!
När jag varit så duktig kände jag för lite belöning. Tog en sväng på Lindex och hittade MASSOR att prova. Skulle kunna shoppa mycket men blev "bara" en jeansklänning/storskjorta och ett par tights. Lite tidiga vårkläder. Mycket nya snygga kläder börjar dyka upp i butikerna.

På vägen hem passade jag på att handla lite inför morgondagens fredagsmys. Gud, vad uppenbart det är vad man ska äta när hela korgen är full med grönsaker, tortillabröd, nachos, tacosås och köttfärs.
Innan jag gick upp i lägenheten för tillbringa resten av kvällen i soffan köpte jag med mig en sushi. Mums!!

4 kommentarer:

Pernilla sa...

en kompis till mig som jobbar i kassan på en mataffär har berättat att hon alltid sitter och försöker klura ut vad de som handlar ska äta beroende på vad de köper, ibland är det ju så uppenbart som det var för dig idag, men ibland måste de ju verkligen undra vad man ska göra med det man köper, så nu ser jag nästan som en utmaning att köpa nåt som kassörskan kan klura på ;)

Kryddburken sa...

Att ge blod är ju ett livsviktig insats för de som kan/har möjlighet. Man borde belönas med presentkort på Lindex snarare än muggar o t-shirts... :)

vanilla sky sa...

Jag hade gärna lämnat blod om jag fått lov... Har tyvärr uselt blodvärde trots extratillskott av järn varje dag :(
Tycker verkligen du var värd din belöning och en liten applåd från mig :)
(Nu blev jag ju oxå galet sugen på sushi och måste äta det en dag...)

Johanna sa...

Precis som ovan när jag jobbade på Ica, satt i kassan så satt man där och funderade ibland över vissa varor. Oj vad är detta för kul liten burk undra vad man kan göra för gott av de.. osv.. och sen har ju vi klassikern, Svenne banan fredag =) Tacos !!!! haha.. fredag familjerna handlar.. men det är så enkelt och gott!
Hoppas du har haft en härlig helg !!
Kram