Vinter/Vår

Vinter/Vår

måndag 27 augusti 2012

Dagens lunch

Dagen blev inte riktigt som jag tänkt men bra ändå. Började med att ställa in en träff med trevliga mammor på grund av för mycket snor i Olivers lilla söta näsa. Så efter morgonbestyren gav vi oss ut på en promenad. Soligt och klar blå himmel men lite kylig höstluft minsann. En härlig promenad i shorts och varm tröja.

Spegelblankt Härlanda Tjärn
Erkänner att jag ofta slarvar med lunchen. Oliver i första hand och glömmer/prioriterar bort min egen lunch. Ofta medför det en trött och grinig mamma. Inte bra. Men man behöver ju inte krångla till det. För ofta har man ganska mycket hemma som man kan få ihop en god lunchsallad av. Mättande och gott! Dagens lunch innehöll:

Isbergssallad
Pasta Penne
Rökt bog
Kokt broccoli
Körsbärstomater
Majs
Rädisor
Blåmögelost
Keso blandad med pesto


Försöker ha lite rester kvar som går enkelt att värma. Yoghurt, smörgås eller omelett går också snabbt att slänga ihop.

Vädret är fortfarande härligt så jag tror att Oliver får ta eftermiddagsluren i vagnen också. Sen blir det mellanmål i lekparken. Gunga blir ingen ledsen av!:)

3 kommentarer:

Pernilla sa...

själv åt jag 4 knäckebröd och 1 äpple till lunch... är också himla duktig på att slarva med det där med lunchen, men det är ju så tråkigt att bara göra till sig själv.

på tal om lunch, ska du också med på 5-rätterslunchen på fredag?

Remsan sa...

Men hörrödu... Du har ju alltid sällskap vid lunchen, så ni är ju två som ska äta. Låt lillkillen äta samma mat som som dig och ät tillsammans så får ni energipåfyllning båda två. Dessutom kommer han upptäcka en massa mat som ni inte trodde han skulle gilla.

Amy's piece of cake sa...

Känner igen mig lite i det där med att man prioriterar den lille... så gjorde jag också när jag var föräldraledig... men sen försökte jag ta mig i kragen och göra till oss båda, precis som Remsan skriver... blev lite bättre! :)