Vinter/Vår

Vinter/Vår

måndag 20 augusti 2012

Pusskalas, "meatless" lunch och kakan som krävde en löptur

Måndag och ny vecka. Skolorna är i gång och likaså "ekorrhjul" som det tydligen kallas. Jag håller mig i från alla sorters hjul så länge jag kan och fortsätter njuta av mammaledigheten även i höst.

I dag tog vi spårvagnen genom stan för att träffa Hanna och Edvin. Oliver och Edvin hade nog saknat varandra och kände på varandra väldigt närgånget.

Pusskalas
Även vår vän Sophia var med på lunch idag. Hennes treåriga Frank var på dagis och lilla bebisen i magen kommer först om 1,5 månad. Beräknat i alla fall.

Hanna bjöd på vegetarisk lunch idag. Meatless Monday ju! Pasta med halloumi, rostade rotfrukter och ruccolapesto. Så gott!! Receptet kommer från ICA och det hittar du här.

Pasta med halloumi och rostade rotfrukter

Ruccolapesto

"Meatless" supergod lunch

Skål!
 "Kidsen" lekte fint på golvet nästan hela tiden. Inte lätt att få de små yrvädren att titta in i kameran samtidigt och dessutom se lite glada ut men tar man bara tillräckligt många foton så lyckas man alltid med något;).

Spjuverungar
Efter lunch tog vi en sovpromenad med kidsen och kom hem med glada barn och mer plats för fika. Hanna hade bakat en favorit i repris - Kakan från himmelriket. En krämig och kladdig Chokladfudgetårta. Oj, så smarrig. Receptet hittar du här.

Kakan från himmelriket med en klick grädde
Ja, och med den kakan i magen var det ingen tvekan om att jag var tvungen att ta en löptur ikväll. Inte så lång men väldigt svettig då det är så kvalmigt väder. På lördag är det midnattsloppet och det kan ju gå precis hur som helst.

7 kommentarer:

Malin`s Diner sa...

Måste verkligen ta tag i min kondition och allmänna hälsa. Sommarens extravaganta leverne håller sitt fasta grepp... Illa Malin.

Kram Malin

Mårtenssons kök sa...

Oj, vilken härlig ätar-måndag det var här då, kakan - absolut!

Anonym sa...

söta barn, säkert gott men jag hittar inte receptet på kakan

Amy's piece of cake sa...

Ja, tack! Den där fudgekakan nu mmmmm! ;)

Härliga bilder på kidsen.

Katarina sa...

Halloumi är så gott och lunchen såg god ut och kakan oh my :)

Martina sa...

Ja, jag gör som du, håller mig borta från ekorrhjulet ;-) Ska också vara FL resten av hösten, sköööönt!!

Eleonore sa...

Oj så mycket smaskigt det bjöds på! Den vegetariska lunchen lät jättegod, härligt att ha en dag i veckan som allt ska vara vegetariskt :) och den kakan såg himmelsk ut, perfekt kladdig!

Tack för alla toppentips, ni verkar ha ordnat ett jättefint dop till Oliver! Vi har bestämt oss för att göra en stor dessertbuffe med massa minibakverk i temat rosa/grönt :)