Vinter/Vår

Vinter/Vår

fredag 17 augusti 2012

Mamma kick-off

När jag kom med tåget i går mötte Johan mig och tog hand om vår son och packningen. Själv drog jag på mammaträff. Mamman vi var hos var mästare på att blanda drinkar och serverade den ena efter den andra smarriga drinken. Vi andra hade fixat lite plockmat. Ojoj, vad mycket gott! Supertrevlig kväll och en kick-off-kväll för hösten kändes det som. För i dag var första "normala" mammadagen på länge kändes det som. Har varit en härlig och varm dag och jag njuter verkligen av att vara hemma med Oliver ett tag till. Vi har mest skrotat runt, hängt på gräsmattor, på lekplatsen och hemma en sväng.

Blev inte så mycket matbilder från gårdagen men kan bjuda er på några:

Brushettas med diverse topping (den med räkor var grym!! lime, fisksås, koriander mm)
Värdinna och drinkblandare Sofia med två av mästerverken framför sig (alla hängde inte med i tempot:)) Hallondaiquiri och piggelindrink

Blåbärsdrink till desserten (hallon och blåbärssmulpaj)

6 kommentarer:

Malin`s Diner sa...

Det är ju bara så lyxigt att ibland få vara utan familjen. Att få prata skitsnack med vänner och dricka och äta gott. Något man kan leva på ett tag efteråt.

Den här helgen är jag och sambon i Stockholm. Vi bor hos vänner och ska på Formex lör och sön. Utan barn, lite lyxigt det också. Behövs då och då och något barnen också uppskattar. Slippa mammas tjat en helg...

Missar tyvärr en tjejfest i Falkenberg, men men. Kan inte vara överallt. Får bli nästa gång. Vi har träffar var tredje månad.

Tänk vad vi ska lyxa i september ;o) Ser sååå fram emot det!!!

Kram Malin

Remsan sa...

Oj oj oj... Får jag komma på nästa mammaträff? ;-)

Emma sa...

Visst är det skönt att komma ut så ibland. Det behövs för att ladda batterierna!

Amy's piece of cake sa...

Härlig träff, den hade jag inte sagt nej till! ;) kram!

Mårtenssons kök sa...

Piggelindrink, det är så gott och hör verkligen sommaren till! Ingen dålig mammaträff det inte:)

Lotta i Två små kök sa...

Plockmat är bland det bästa som finns, att alla kan bidra och man får värsta variationen. O så den obligatoriska filten också, men utomhus ska vi svenskar sitta :-)

Fortsatt trevlig helg!