Vinter/Vår

Vinter/Vår

onsdag 16 februari 2011

Ledighetsfrukost

Ledig idag. Älskar att ha en ledig dag mitt i veckan. Speciellt när den är helt oplanerad. Sovit lite dåligt på morgonkvisten och känner mig inte jätteutvilad. Ätit frukost och ska ge mig ut på en promenad tänkte jag. Sen får vi se!

Till frukost blev det som vanligt gröt. Havregryn kokas tillsammans med 1 msk hela linfrö och ca 1 msk gojibär och en gnutta salt. Blanda den heta gröten med frysta blåbär på en tallrik. Tärna en kiwi ovanpå. Och mjölk såklart. Visst är det snygga färger?

2 kommentarer:

Mårtenssons kök sa...

Har sagt det förr, säger det igen, en ledig dag mitt i veckan är underbart.
Nyttig frukost med mycket c-vitaminer, kan verkligen behövs, host, host...
Ha en härlig dag!

Fridas kök sa...

Verkar vara en jättegod gröt. Jag äter en blandning av fiberberikade havregryn, rågflingor och lite linfrön, tillsammans med mjölk och lingonsylt. Men att ha både blåbär och kiwi på låter ju sååå gott. Ska verkligen prova!