Vinter/Vår

Vinter/Vår

fredag 22 april 2011

Låångfredagstur

Det verkar bli en påsk på hemmaplan. Underbart väder idag och vi tog en tur på cykel genom stan. 2,5 mil mätte jag upp att vi cyklat. Med lite stopp på vägen för glass och mat. Första stopp Röda Sten för glass. Härligt blek man är. Hoppas solen kan ta lite...


Vi var inte ensamma om att flanera runt på bryggan under brofästet. Små båtar, stora båtar åkte förbi. Folk låg och solade med mer eller mindre kläder. Vinden blev dock mycket kallare nära vattnet.

Vi cyklade till slottsskogen. Tittade på Älgar, sälar och många fina vårblommor. Parken var full av grillande (korv och hud) människor som njöt av ledighet och soool!!

Linnégatan stannade vi för mat och dryckespaus på Karlssons Garage. Härligt att sitta på en lagom varm uteservering. Jag åt en Fisksoppa och Johan en Wallenbergare. Bra urval på ölen och de hade flertalet av öl från Oceanbryggeriet. Blev en Glenn No. 5 för Johan.

Hemvägen tog vi via Liseberg. Trodde att de öppnat för säsongen men är nog någon annan dag i helgen. Premiär för en hiskelig ny attraktion: Atmos Fear. 2 minuter upp och 3 sekunder ner. Nä, jag tänket inte åka den!

Ha en fortsatt trevlig påsk!

5 kommentarer:

MÅ Gott sa...

Glad Påsk!

Michael sa...

Vilken härlig cykeltur, P och jag kan inte cykla tillsammans. Han cyklar för fort. Jag är mer som en gammal farfar, jag vill ju kolla på massa saker. påskkram från Berlin

Remsan sa...

Åh, så mysigt. Kan man annat än älska våren?!

Jenny- Matlust sa...

Sv. Panikmats recept är sånt man behöver ibland. Underbara vårbilder du har tagit. =) Hoppas påsken var bra!

Anna sa...

Så gott det ser ut! Sa precis till min sambo att "hit får vi gå", han gillar oxå dom ölsorterna! :)