Vinter/Vår

Vinter/Vår

torsdag 14 april 2011

Återuppstått ifrån de döda....

....typ! Min dator dog i helgen. Och jag som är helt okunnig när det gäller datorer. Inte ens min lillebror och support kunde över telefon hjälpa mig. Så idag gick jag in till den butik där jag köpt datorn och han gav mig ett tips hur jag kunde fixa själv utan att behöva rensa hela datorn. Så det gjorde jag. Fast hela datorn är tom!! Hoho!! Eko-tom!! Backup på bilder senast i januari men har ju hänt lite sedan dess. Suck!! Vad trött jag blir! What to do?! Bara börja om från början antar jag....

Har ju i alla fall en massa av recept och bilder på lager efter att inte ha kunnat blogga på några dagar. Johan har ju fyllt år vilket vi firade i helgen plus på hans födelsedag. Men klockan börjar bli mycket för en fullständig rapport.

I går gjorde jag potatisbullar med stekt bacon och lingon. Moset var rester efter födelsedagsfirandet. Lite löst men gick bra att steka ändå. Men svårt att rulla fina bllar och panera i ströbröd som jag tänkt. Men stekte i smör och pudrade på lite ströbröd innan jag vände dem. Serverade med stekt bacon, lingonsylt och smörstekt spenat. Mycket gott!!


Nu är det kryp i sängen. Fredag i morrn med försenad inflyttningsfest hos Anki på kvällen. Jobb lördag morgon och sen hoppas jag på kanooonväder så vi kan göra en härlig utflykt någonstans.

***

5 kommentarer:

charlotta sa...

ha! jag tänkte väl att du var borta liiite för länge. trist med datorn, jag har också råkat ut för det där någon gång. morr.

Anonym sa...

Usch vad segt, men vad bra att du gjort backup iaf... Ska nog borja med det. :)

Pernilla sa...

jag undrade också vart du tagit vägen! började fundera på om grillandet i helgen var så gott att du gav upp och kände att nu finns det ingenting mer värt att blogga om nånsin, tur att det inte var så!

ps. jo, vi äter egentligen bara kakor. men jag gör låtsasmat i sugarpaste, sen fotar jag den och lägger upp bilder för att mamma och svärmor ska tro att vi äter riktig mat.

Mårtenssons kök sa...

Här är fler som började undra, trodde kanske du var ute på resa eller nåt. Kanske bäst man gör någon form av backup eller säkerhetskopiering (heter det så) så man inte själv står där en dag.
Kul att se dej tillbaka igen iaf, hoppas du får en härlig helg!

Fridas kök sa...

Vad surt och bli av med grejorna i datorn! Min sambo säger alltid att jag MÅSTE göra backup, för man vet aldrig när det händer något. Gör jag backup? Nej, i princip aldrig. Jag tänker att jag ska göra det men det blir inte av...
Hoppas du får en fin helg!