Vinter/Vår

Vinter/Vår

torsdag 16 december 2010

Pepparkakor

Förra veckan fick jag äntligen tummen ur och hämta mina pepparkakor på Göteborgs Pepparkaksbageri. Eller....jag fick skjuts av min kollega som skulle hämta sina.

Pepparkakorna beställer man i slutet på Juli och hämtar dem nu i december. De som inte blir uthämtade före den 20/12 kan man köa från kl 7,30 den 23:e för att få köpa. Man kan säga att pepparkakorna är riktigt eftertraktade. Tunna, spröda, fina pepparkakor med en smak av citrus.

4 kommentarer:

charlotta sa...

jag har aldrig varit direkt imponerad av de där pepparkakorna, tror det har att göra med citrussmaken, det är jag icke uppväxt med i mina pepparkakor. kanske ska ge dem en chans till, dock. hm.

har du halkat något idag? jag höll på att dratta på rumpan på väg till jobbet. hata is!

Mårtenssons kök sa...

Såg ett reportage på tv (kan det varit hos Leila?) om pepparkakorna. Är de goda tycker du?

Cupcakesfluffan sa...

De där pepparkakorna är så goda, brukar också köpa de, men jag har inte beställt några i år

Therese sa...

Åh, de där pepparkakorna är riktigt eftertraktade har jag hört. Hur goda är de? :)