Vinter/Vår

Vinter/Vår

onsdag 2 december 2009

Nu börjar det minsann kännas att det är vinter!

Solen skiner och rimfrosten ligger vacker på träden. Äntligen har det blivit lite kallt. Fyra minusgrader på min promenad till jobbet idag. Påpälsad, så det var en härlig promenad.

Igår köpte jag mina första julklappar. Med risk för att de personer som ska få dem läser detta så vill jag inte avslöja vad. La en nätorder och var inne i två butiker på stan och visste precis vad jag skulle köpa efter personernas önskelistor. Skönt att slippa gå och leta. Jag har det mesta klart i huvudet så bara att hitta en tid när jag kan köpa resten.

Var som sagt en sväng på stan igår efter jobbet. Kollade även på lite nya kläder till lillebrors 25-årsfest nästa helg. Vore kul med något nytt som jag även kan ha på nyår, eller får jag damma av något gammalt.

Träffade "frugan" och pratade, tittade i affärer och gick sedan och åt på La Sombrita som ligger på Linnégatan. Första gången jag var där. Ganska litet och hög ljudvolym. Beställde in ett gäng tapas: gambas(räkor) i vitlöksolja, lammfärsbulle i tomatsås, friterade cheddarjalapenos, bröd, baconlindade dadlar (min favorit!!!) samt en större tapastallrik med röror, ost, grönsaker mm. Smaskens!!! Blev mätta och glada(re). Ingen alkohol inblandad. Bara cola och mineralvatten.

Inga kommentarer: