Vinter/Vår

Vinter/Vår

måndag 7 december 2009

Måndag kväll

Ibland kan man faktiskt hinna med ganska mycket på en kväll. På väg hem från jobbet i bäckmörkret stannade jag på Konsum och handlade lite samtidigt som jag hämtade ett paket i godisaffärn. Skönt att kunna beställa lite julklappar på nätet...

Jag ringde Caroline och frågade om hon vill följa med ut och springa en sväng. Mör i kroppen efter helgens boxpass. Blev en lugn härlig runda på ca 50 minuter på de vägar i Skatås som är upplysta.

Väl hemma slängde jag ihop en "Hurtlimpa" som det var väldigt längesen jag gjorde. Inga russin men däremot hasselnötter, mandlar och valnötter. Snabbt och lätt när man känner att man inte har tid att vänta på att brödet jäser. Så nu har vi bröd för resten av veckan.

I helgen var Johan och besökte min svågers favoritaffär Extreme Foods i närheten av Järntorget och botaniserade lite. Köpte lite julklappar men även en sås till vårat hushåll. En Papaya curry-sås. Tog upp några kycklinginnerfiléer från frysen igår och marinerade dem i lite av såsen över natten. Idag stekte vi dem. Serverade med matvetesallad (matvete, ruccola, körsbärstomater, morot, purjo och paprika) och en sås på naturell yoghurt och lite av currysåsen. Mycket god smak.











Har även hunnit slå in lite julklappar ikväll. Min förhoppning är att jag hinner köpa de sista imorrn, iallafall åt de som jag ska julafton med, så jag kan ta med dem till Skåne i helgen i bilen så jag slipper ta dem på tåget dagen före julafton. Det lär ju va fler på det tåget.

En produktiv kväll!!

Inga kommentarer: