Vinter/Vår

Vinter/Vår

måndag 7 december 2009

Fruhippa

I lördags hade vi Fruhippa för Fru Sidiropoulo. Vi hade lurat henne duktigt och tog henne i hennes hem när hon kom ut från dushen. Vi hade fixat frukost i köket som vi åt tillsammans. Goda frallor med skinka, ost, grönsaker, yoghurt, musli, juice och kaffe.
Med en stabil frukost i magen körde vi till Friskis i Björndammen och fick allihopa vara med på ett Box-pass. Väldigt roligt och det var inte bara Pernilla som var helt slut efteråt:). Snabb dusch och sen åkte vi hem till mig för att äta en snabb lunch. Jag hade förbeställt Sushi från min restaurang som vi fick fint upplagt på fat med gott om tillbehör. Öl och vatten i glasen.

Efter lunch åkte vi till stan för att få Pernilla sminkad och proffsfotograferad. Blev inte riktigt som vi tänkt oss. Blev en lång väntan men resultatet blev jättebra.

Vi åkte hem till Carina där vi skulle tillbringa kvällen. Vi dukade, fixade och förberedde maten. Carina hade gjort försnacks som jag blev väldigt imponerad av och ska prova att göra snart. Tunnbröd i smala remsor, penslade med olivolja och kryddade med italiensk salladskrydda. Jag hade föreslagit den varmrätt som jag bjöd några andra tjejkompisar på för några veckor sedan. Kycklingfilé fylld med fetaost, soltorkade tomater, vitlök och basilika. Serverade med Ris och sallad. Vinet flödade!










Till dessert åt vi en riktigt smaskig Kardemummafondant som Christina hade hittat på Arlas hemsida. Till det hade vi apelsinbitar och grädde. Bailys och kaffe.







Festen fortsatte en bit in på natten tills vinet var slut... En fantastiskt rolig dag med underbara vänner!

1 kommentar:

Johanna sa...

Men gud så gott ni måste ha ätit...
bra med nya tips inför helgen.. =)