Vinter/Vår

Vinter/Vår

fredag 16 september 2011

Höstförkylning

Jag är inte ensam och den verkar helt oundviklig! Jag har drabbats av en höstförkylning. Än så länge i en light-variant. Ingen feber. Bara hosta, ont i halsen och lite allmänt matt i kroppen.

Gjorde en kopp dunder-te för att vara snäll mot halsen. Tror faktiskt att det här te´t är så nyttigt att det är snällt mot hela kroppen.

Koka vatten med några bitar färsk ingefära.
Pressa ca en matsked citronsaft i en kopp.
Häll på vattnet och smaka av med flytande honung.

Varmt gott och lenande för hals och kropp


I dag skiner solen i Götet. Ser inte ens ut att blåsa. Underbar höstdag! Det skulle vara härligt med en riktigt låååångpromenad men det är mycket som talar emot det. Man är ju inte jättesnabb och den här barbamammakroppen orkar inte traska hur långt som helst. Men en liten tur får det bli. Först ska jag lägga mig på soffan en stund....

Ha en underbar fredag i höstsolen!

5 kommentarer:

Matarkivet sa...

Usch ja, förkylningarna är runt om en, och jag bara väntar på att det ska bli min tur... Men gott te hjälper!! Ha en trevlig helg!

Pernilla sa...

ooh no! är det jag som har smittat dig? :( hoppas du kryar på dig snabbt, innan bebis vill komma ut!

och vädret är verkligen toppen idag, det gillar vi!

Kim sa...

Mäh, vad taskigt med en förkylning, får hoppas på att den går över snart.
Soligt, inte så mycket blåst, men så kallt det var i morse! Förbannade mig själv när jag cyklade till jobbet att jag inte orkade rota fram vantarna.

Anonym sa...

Usch, förkylningar är aldrig välkomna! Hoppas du kryar på dig snart och får en riktigt skön helg!

Linda- matstugan sa...

Igenkänningsfaktor där. Hade sånt sug att ta en riktig löptur i skogen idag, men det kan man ju glömma!