Vinter/Vår

Vinter/Vår

onsdag 21 september 2011

Gravidfrukost

I går var jag och åt gravid-frukost med min vän Hanna på Egg & Milk. Har ju bott i Göteborg i över tio år och har hört mycket om detta ställe. Äntligen har jag då varit där! Och nej, de hade ingen uttalad gravid-frukost men väldigt sällan man har tid att sitta på ett fik hela förmiddagen. Jag och Hanna hade mycket att prata om eftersom hon också är gravid och är beräknad en dryg månad efter mig. Så risken finns att det blir mamma-frukost där framöver. Vi rekade och det finns plats för barnvagn också.

Vi valde deras frukostpaket. Yoghurt, fruktsallad, kokt ägg, bagel med creme cheese och marmelad och kaffe. De hade säkert tio olika sorters bagel och vi fastnade för blåbärsbagel. Allt detta för endast 69:-. Helt ok tycker jag!

En ordentlig frukost
Även Hanna är gravid
Egg & Milk hittar du på Husargatan. Endast en rask promenad från centrum, en parallellgata till Linnégatan. Stället är inrett som en riktig amerikans diner. Hur mysigt som helst! Garanterat återbesök!

7 kommentarer:

Matarkivet sa...

Härligt med långfrukost och verkligen bra pris :)

Erika Skogly sa...

Så mysigt. Och blåbärsbagel lät ju hur spännande som helst.

Ann-Louise sa...

Jag bor bara ett stenkast där ifrån och åt ofta frukost nr 2 där när jag var föräldraledig. På helgerna är det smockfullt men på veckodagarna är det riktigt mysigt. Nästa gång måste du prova "Everything bagel" - sååå god. :)

Pernilla sa...

jag har tänkt att bege mig dit i 3 års tid nu, men det har liksom inte blivit av. jag får väl se till att bli gravid så kanske det händer ;)

eran bebis verkar trivas i din mage iaf!

Remsan sa...

Snart sitter ni och myser på era fikastunder med bebisarna! Och man har sååå mycket att prata om med andra mammor :-)

karin - trattoria sa...

oh vill också testa det stället!

Kim sa...

Gillar också Egg & Milk, dock är det alltid så himla mycket folk och himla lång kö när jag ska gå dit..! Är väl oftast lördag eller söndag förmiddag så det är väl kanske inte så konstigt. Så då har det hänt ett antal gånger att vi gått tvärs över gatan istället, till det franska stället, vilket iofs inte är så dumt det heller. Den gång vi lyckades knö oss in var i vilket fall som helst väldigt lyckat och väldigt gott!