Vinter/Vår

Vinter/Vår

onsdag 20 maj 2009

Ät dig snygg!

När jag fyllde år fick jag Jonas Coltings, triathlet, kokbok "jag vill ju bara se snygg ut naken - Kokboken". Kokboken är en uppföljare till boken med samma namn (Jag vill ju bara se snygg ut naken). Fantastiskt bra böcker som får allt att verka så enkelt. Ät bra och rör på dig - lev ett sundare liv och ta hand om din kropp. Det är sant som det var sagt.
Förra veckan testade jag Lammfärsbiffar med fetaost. I receptet blandar han nötfärs och lammfärs, men jag hade endast lammfärs. Gick lika bra men tror att det bli snäppet bättre med blandat.

400g Nötfärs
400g Lammfärs
3 ägg
1 finhackad rödlök
3-4 pressade vitlöksklyftor
300g söndersmulad fetaost
en näve hackad gräslök
salt o peppar

Blanda alla ingredienser och forma biffar. Stek i smör i panna.
Till det hade vi mougrabisallad med tomat, zucchini, färsk mynta, hackad rödlök, pressad lime, salt och peppar. Riktigt smaskigt!!

Inga kommentarer: