Vinter/Vår

Vinter/Vår

torsdag 22 juli 2010

Halvtaskig lunch

Vädret har varit lite sådär idag. Varmt men inte lika kvalmigt som igår och tidigare i veckan. Vi bestämde oss för att ta en tur till stan. Härligt att cykla in. Får dock passa sig för alla Gothia Cup-kids som dyker upp här och där. Vi stannade upp vid Heden och tittade lite på ett par matcher. Gud, vad roligt de måste ha. Nästan så man vill va tonåring igen....men bara nästan.

Vi tog en tur på stan. Shoppade lite smågrejjer. Shorts, en top, lite smink och en väska till bröllopet nästa helg.

Lunch käkade vi på Tranquilo. Vet ju att de har så himla god och spännande mat men detta besök blev jag lite besviken faktiskt. Jag åt Ugnsstekt Kummel med pumpamojo, currybulgur och grillad lime. Johan tog Sommarbocadillo: Hembakt grillat bröd med sallad, kycklingfilé, bacon och chilidressing och rostad potatis.

Vi kom dit ett par minuter i tre. De stänger lunchen kl tre men sa att det var ok. Säger man att det är ok kan man faktiskt kräva samma service. De frågade inte om dricka, berättade inte om salladsbuffé. När jag frågade och tjejen sa att den fanns inomhus så gick jag in o kollade. Då hade de plockat bort den.

Sommarbocadillo

Ugnsstekt Kummel

Maten var som tur god. Fisken kanske något torr och lite snålt med curry i bulgurn annars fräsh och goda smaker. Johan tyckte att hans Bocadillo var lite torr, lite snålt med dressing.
Ja, nästa gång kommer jag i tid eller så väljer jag något ut a la cartemenyn.

7 kommentarer:

charlotta sa...

vi var på tranquilo förra veckan,och jag tyckte maten var grym! men jag håller med, servicenvar minst sagt lite sisådär även då. trist.

heey, du har väl sett att du har fått en award av mig med? jag glömde nog säga det (skämsminen...)

Pernilla sa...

det har nästan varit lite för varmt att äta hela sommaren tycker jag ;P trist med dålig service på restauranger, det kan verkligen förstöra hela upplevelsen!

Johanna sa...

Vill bara säga TACK !!!! du fick mig verkligen att piggna till !

Ha en trevlig helg !

Remsan sa...

Tråkigt när servicen är dålig. Vi har också råkat utför samma sak, när restaurangen säger att det inte är för sent att beställa lunch, men så visar det sig att det eg. är det och de plockar bort sallad och kaffe.

yasemin sa...

vad tråkigt. Men om de själva säger att det är ok ska man absolut få samma service. Tur att maten var god i alla fall.

Mårtenssons kök sa...

Visst är det tråkigt när servicen är dålig, man känner sej nästan i vägen... tur att maten var hyfsad iaf.

Carina sa...

Trevlig blogg du har. Vi ska åka till Göteborg nästa vecka och ska bo på avenyn, har du några bra tips på restauranger i närheten med god mat och bra service?
Vi gillar det mesta och naturligtvis vill vi äta räkor när vi är på västkusten.
Ankis(Mårtenssons kök)syrra.