Vinter/Vår

Vinter/Vår

torsdag 29 juli 2010

Dagens härliga dag!

Ibland är semesterdagar lata. Men inte här inte. Tanken var väl den när jag åkte till skåneland men så mycket kan hända på vägen...

Dagen började vi med ett besök på marknad i Åhus. Maria Magdalena Marknad. Traditionell marknad. Lagom stor och lagom varmt. Ganska många fynd faktiskt: en mandelkvarn, marknadsgodis, tyll/spritsset, hjortronsylt och massor av kryddor. Nöjd o glad!


Efter marknad blev det lunch på Pråmen. Räksmörgås. Mums!!



Pråmen ligger i hamnen i Åhus och är kända för sina stekta sillsmörgåsar. Serverar även glass och lite annat...
Efter lunch blev det några timmar på stranden. Träffade några kompisar som jag satt o tjötade med. Lite bad och lite bok.

På kvällen åkte jag till en kompis och kikade in hennes nyinköpta hus. Sååå fint trots renoveringsobjekt. Blev lite rosa bubbel m snacks i trägårn´.
Vi skulle gå ut o käka på Åsikten. Mycket folk och dålig service från början (dåligt åmen över mig för tillfället). Dålig service och sådär mat. Vitlöksbröd som tappat vitlöken från köket, torr kyckling och tråkig pasta. Kunde gjort det bättre själv. Men fantastiskt trevligt sällskap!!!
Inget mer än mat på det stället. Åkte med ekan över ån och tog en kaffedrink på Handelsbaren. Näää...inte mycket bättre service där. Åhus är och har alltid varit en stroppig sommarstad. Trög service och mycket backslick. Men fortfarande trevligt sällis som överväger. Tack älskade vänner för en trevlig kväll!!

2 kommentarer:

Malin sa...

Låter trots dålig service och dålig mat som ni hade en härlig dag. Men Åhus låter inte som ett ställer för mig, backlick är garanterat inte min typ av folk, och stroppig serveringspersonal gör mig galen efter alla mina år som servestris/bartender,grrr! Är du i ett serviceyrke så ska du ge service och med ett leende på läpparna, så det så!
Kram Malin

Remsan sa...

Kanoninköp! En mandelkvarn skulle jag också behöva, men springer liksom aldrig på någon. Kryddor shoppar jag alltid på marknad. Finns alltid några nya kryddblandningar. En spritser fick jag av mamma i present senast jag fyllde år och har använt den till allt möjligt.