Vinter/Vår

Vinter/Vår

söndag 16 maj 2010

Grillkväll hos Carina

Vädret såg inte så hoppfullt ut under gårdagen men framåt seneftermiddan så slutade det regna, molnen skingrade sig men det var kvalmigt varmt. Jag och Johan kunde cykla till Carina och grilla tillsammans med mina fantastiska vänner.

Vi kunde samlas utomhus i Carinas härliga trädgård och dricka fördrink och äta snacks. Grillarna tändes och vi grillade vårt medhavda kött. Jag och Johan hade Jerkmarinerad kyckling. När alla grillat färdigt gick vi in och åt. Carina hade gjort många underbart goda tillbehör.

Sallad med kyckling, granatäpplekärnor, jordgubbar och grillad halloumi mm. Fantastiskt vacker och god sallad!


Mozzarellasallad och bönsallad.


Tabbouleh med aprikoser och Tzaziki. Receptet på salladen hade hon hittat här. Fräscht och gott!


Mycket mat blir det på tallriken med alla goda tillbehör. Även vitlöksbröd och hoummus.


Till kaffet fick vi mini-kladdkaka med hallon och nötter. Till dem hade vi hula-hula glass. Smaskigt värre!! De som ville fick även en avec.

Tack Carina och mina vänner för en fantastisk kväll med god mat och många skratt! Tror att Carina är en av de bästa värdinnor! Vi vill flytta in hos dig allihopa! :)

7 kommentarer:

Remsan sa...

Så mycket gott! Kanske ska ta ett snack med Carina inför min mans 40 årsfest. Ska fixa buffé till många...

Slickepotten sa...

Vad mumsigt allt ser ut
Hula-hulaglass har jag aldrig hört talas om, vad är det för något?

charlotta sa...

åh, jag säger det igen - fasen vad härligt det måste vara med hus. oh well...

med all den där goda maten låter det som att du har haft en grym helg!

(och jag har förresten också typiska mamma-minnen från radio kristianstad. tycker fortfarande att deras lilla jingelmelodi är hemskast i hela världen...)

Malin sa...

Hjälp vad mycket gott! Vilken trevlig kväll ni verkar ha haft!

Mårtenssons kök sa...

Så god salladen ser ut! Men vad är Hula Hula glass?

Loulas Kök sa...

Ser underbart gott ut, så mycket mat!

En Smak Av Karin sa...

Wow vilken kalasmiddag! Snacka om att jag blev hungrig nu :-)