Vinter/Vår

Vinter/Vår

söndag 20 september 2009

Myslördag

Igår var en riktig myslördag. Jag vaknade hyfsat utsövd ganska tidigt och åt en stadig frukost med yoghurt, musli och kaffe. Läste tidningen i lugn o ro innan jag cyklade ut till syrran. Anna och Patrik satte sig på MTB-arna och tog en långtur medan jag passade mina små älsklingstroll. Lekte i sandlåda, läste böcker, sparkade boll, klättrade i berg, ritade och lekte med lera. Charmiga troll!!

När cyklisterna kom hem teriga till armhålorna tog vi en fika i solen. Det härliga höstvädret håller fortfarande i sig. Grillen drogs fram och det var svårt att tacka nej till en bit mat. Kanske årets sista grill?! Entrecote, klyftpotatis, tomatsalsa, starka såser och ett glas vin. Ibland känns livet lite extra underbart!

Cyklade hem innan solen gick ner. Fortfarande inte införskaffat några nya cykellampor sedan mina blev stulna i våras. Snart dags, det blir mörkare och mörkare på morgonen. Hemma tog jag en dusch och mötter sedan upp två möra tjejer på Michelangelo. Christina och Maria hade paddlat kajak på Marstrand hela dagen. De åt och jag gjorde dem sällskap på ett glas vin. Det är en härlig kvarterskrog som man borde utnyttja oftare. Bra mat, bra priser och mysig atmosfär.

En underbar social lördag från början till slut!

Inga kommentarer: