Vinter/Vår

Vinter/Vår

tisdag 15 september 2009

Hemmaman

Denna veckan har jag en hemmaman. Johan har semester även denna veckan och är hemma iallafall första halvan av veckan innan han drar på fiskeresa med grabbarna.

Igår, efter jobb, en mil joggingrunda och dusch så stod maten klar. Underbart!! Pastagratäng med bacon, purjo, paprika, tomatsås och ostsås. Sallad till det. Smaskigt!! Mamma har alltid sagt att det är lyx att få maten serverad och jag är villig att hålla med. Även om jag inte har några problem med att laga mat varje kväll. Kul, rogivande och lite terapi.

Idag när jag kom hem från jobbet stod Johan vid spisen och brassade Tacos. Smaskens!! Allt var förberett och bara att sätta sig vid dukat bord även denna kväll. Efter maten så tog vi en promenad. En härligt solig hösteftermiddag. Gick förbi Lejonet och Björnen och tog en glass. Lakrits och Bananchoklad tog jag idag. Mmmm.....

Väl hemma lagom till TV-kvällen. Önskar att alla kvällar kändes såhär långa!!

Inga kommentarer: