Vinter/Vår

Vinter/Vår

torsdag 13 oktober 2011

Chilifönstret

Har ni sett! Hela långa vardagsrumsfönstret hos min syster är fullt med chili. Svågern fick ju blodad tand när jag adopterade bort mina chiliplantor till honom och han satte lite egna frön av blandad kompott chili. Trodde inte det skulle gå så snabbt att få frukt men deras fönster är verkligen som ett växthus när solen står på. Små, stora, röda, gröna, mörka, ljusa. Tyvärr kan jag inte namnet på alla. Men tvungen att visa er.

Tror det är poblano
"Min" röda chili

Pyttesmå chilifrukter som växer rakt upp
Ser ut som en jalapeno

8 kommentarer:

Katarina sa...

Roligt när man kan odla själv och fina och stora är det också!

Matarkivet sa...

Wow -en chilifarm!

Tant Gul sa...

Så fina! hoppas du mår bra..:-)

Ann-Louise sa...

Tjusigt! Vad kul att de fick så många chilis oxå. :)

Helena Ljunggren sa...

Vilken lyx!

Mårtenssons kök sa...

Jösses, vilken enorm chilisamling, vilka godsaker de kan resultera i! Så fina färger också, piggar upp vilket fönster som helst.

TinaGustafsson.com sa...

WOW!!!

Remsan sa...

Oj!! Jag är både imponerad och grymt avundsjuk!