Vinter/Vår

Vinter/Vår

lördag 25 juli 2009

Torsken på väg tillbaka

Det känns som att torsken är tillbaka och det går att köpa till humana priser i fiskvagnen. Tillochmed billigare än lax.

Så i onsdags när jag fick besök av Lars som var på genomresa och bköd in sig på kvällsmat köpte jag lite torsk. Köpte även en massa färgglada tomater som jag halverade och la i en form med olivolja, färsk basilika, pressad citronsaft, salt, peppar, vitlök och vanlig lök. Ställde det i ugnen på ca 100 grader i en timme så det fick gojsa till sig innan jag la på bitar av torsk som fick stå på samma temperatur i ytterligare ca 20 minuter tills torsken föll isär. Till detta serverade jag kokt helt bovete tillsammans med gröna liner och fetaost. Smaskigt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser väldigt gott ut. Ska testas!!
Och du beskriver själva tillagningen så enkelt.
Vänligen
thesbee@hotmail.com