Vinter/Vår

Vinter/Vår

måndag 6 juli 2009

Avundsjuk

Jag är så avundsjuk! Det är inte kul att bo i en liten kokhet etta utan balkong när det är supervarmt ute! Fast....det har jag ju sagt de senaste åtta åren jag har bott är. Men nu lovar jag. Nästa sommar kommer jag INTE att bo här....

Är så sugen på hus. Speciellt nu på sommaren. Var hos syrran endel förra helgen och hon hade så fint trädgårdsland där hon odlade ruccola, spenat, zuccini, bönor mm. Dessutom har hon massa bärbuskar: smultron, vinbär i olika färger, hallon och hela backen full med blåbär. Avis!

Massor av blåbär i skogen

Var hos min barndomsvän Christina i deras mysiga hus i Hässleholm. Hon har också en väldigt mysig trädgård med bärbuskar och ett fint trädgårdsland. Hon hade fått tag på någon specialjord som det verkligen var krut i. Herregud vad det växte!! Sallad i mängder, ruccolan blommade, små små gröna tomater och tom paprika som ingen trodde på hade börjat växa. Och kryddor i massor: basilika, timjan, oregano....

Även mamma odlar morötter, rödbetor, dill och rödbetor i fina rader.
Ja, nästa år hoppas jag kunna presentera mitt trädgårdsland på denna sidan. Tills dess får jag nöja mig med ICA´s fina grönsaker:).


Nöjd kille äter blåbär och glass

Inga kommentarer: