Vinter/Vår

Vinter/Vår

tisdag 14 juni 2011

En back snaps

Snart midsommar. Ingen snaps för mig i år. Kan annars tycka att det är ganska gott med en snaps till den salta och feta midsommarlunchen. Äter tyvärr inte sill med dock rökt och gravad lax (förutom i år då, suck!!).

För ett par veckor sedan beställde Johan "En back snaps" på systembolaget. Ligger i deras beställningssortiment och går snabbt och smidigt att beställa på hemsidan. Ett sms plingar till och du kan hämta den på det systembolag du valt.

Backen ser ut som en liten läskback med tolv snapsar i i sex olika smaker. Hur söt som helst!! När backen är tom är det bara att fylla på med nya snapsar....:)

8 kommentarer:

Mårtenssons kök sa...

Onekligen tuff förpackning, kul att ställa fram både på julbordet och på midsommar bordet och på påskbordet och på....

Remsan sa...

Gud en sådan söt back. Jag vill gärna ha snapps till midsommarlunchen, men är en liten fegis och dricker helst Hallands fläder. Berra hade däremot blir jätteglad för en sådan back!

Nina Sommar sa...

Åh, en sån vill jag ha, mest för att den var så snygg/kul/söt. En liten snaps kan jag förstås tänka mig till sillen på midsommarafton.

charlotta sa...

jag vill ha jag vill ha jag vill ha! jag fullkomligen ÄLSKAR ju allt som är mini! :=)

Anonym sa...

Har man VIP på glass/ grädde och jordgubbar hela dagen när man firar midsommar som gravid.?!..
Du kan ju alltid äta lite lök, gräddfil, västerbotten och färskpotatis också, det är ju inte fy skam det heller!

Matarkivet sa...

Så fin!! Tycker också dte är gott med snaps, men jag kör alltid på en tösasnaps med snäll smak av fläder, citron eller dill. :)

MÅ Gott sa...

Jag är väldigt dålig på att dricka snaps, men den här backen var ju otroligt söt!

Pernilla sa...

ååååh, vilken söt! sån vill jag ha! bara backen alltså, inte snapsarna... jag får försöka övertala jimmy, som inte heller gillar snaps. hrm. nej, jag får väl försöka överleva utan den där gulliga backen då...