Vinter/Vår

Vinter/Vår

söndag 29 november 2009

På jakt efter julstämning

Efter en hel pappa-dotter vecka var det igår dags för en Mor-dotter dag. Mamma tog bussen till Götet och vi möttes på stan. Vi började med att titta vad de hade på Kronhusbodarna. Lotter, pyssel, försäljning mm. Efter att ha gått runt en stund och klämt och kännt så tog vi en fika. Gott gott rågbröd med västkuströra tog mamma och jag tog med ägg och tomat. Kaffe och te. Gott!

Vi strosade runt och tittade mest i inredningsaffärer, funderade julklappar och klämde på "vill ha"-grejjer. Och pratade. Om ditten och datten: livet, julen och kommande fester. Tiden sprang iväg och när det var mörkt promenerade vi till Liseberg. Mamma har aldrig varit där vid jul och njöt i fulla drag av alla lampor, stämningen och allt som såldes. Vi åt wrap med julskinka och rödbetssallad, drack varm choklad på Valhornachoklad, köpte korv och fudge. Mums! Efter två timmar frös vi och åkte hem till mig för att sedan dra vidare till syster där även pappa dykt upp. Vi åt ugnsbakad lax, kummel i vitvinssås och räkor, klyftpotatis, yoghurtsås med dill och citron. Gott!! Mamma hjälpte mig igång med min stickning som vi köpt på dagen. Hoppas att mitt tålamod håller och får ihop fuskpolon innan det är vår igen.:)

Inga kommentarer: