Vinter/Vår

Vinter/Vår

fredag 6 november 2009

Mat i sjukstugan

Även om man är sjuk och inte speciellt sugen på mat måste man ju äta. Jag har ju en hungrig sambo som gärna vill ha mat också. Han tvingar inte mig på något sätt att stå klar med maten varje dag han kommer hem och skulle nog kunna äta mackor varje kväll. Men det får han inte för mig! Så i onsdags när jag mådde blää gjorde jag pannkakor. Brukar vilka göra dem lite nyttiga med grövre mjöl och lite råkost till men denna dag kände jag bara för vanliga pannkakor. Till den hade vi vaniljglass och mammas fantastiskt goda björnbärssylt.
Blev inte så många pannkakor i min magen men Johan fick i sig desto fler:).

2 kommentarer:

Liza sa...

mums! måste vara fantastiskt att vara sambo med dig Sofie:) Själv sitter jag ensam i soffan och käkar just mackor. Min Johan är inte hemma ikväll och det är sååå trist att laga mat och äta själv. Krya på dig!

mumsfillibaba sa...

Tack Liza! Ja, jag hoppas han tycker det:).